U organizaciji Hrvatske udruge direktne prodaje, 1. prosinca 2021. održan je webinar na temu – Kako direktna prodaja podupire poduzetničku kulturu u Hrvatskoj.
Na webinaru su podijeljnja iskustva i mišljenja svjetskih i lokalanih stručnjaka iz sfere poduzetništva s posebnim fokusom na važnost industrije direktne prodaje u današnjem izazovnim vremenima. Diskutiralo se o bitnim aspektima direktne prodaje, bilo da su to motivacija, fleksibilnost, i neovisnost, osobni rast ili podrška, a koje je iznimno važno istaknuti u ovim, za mnoge, teškim vremenima, kada je ljudima potreban dodatan entuzijazam, podrška zajednice i nova perspektiva.
U Hrvatskoj je u 2020. godini u direktnoj prodaji ostvaren ukupan promet od 38 milijuna eura dok je broj aktivnih pojedinaca uključenih u direktnu prodaju iznosio 41.516. Na svjetskoj razini vrijednost direktne prodaje prelazi 180 milijardi dolara.
Nakon uvodne riječi moderatora Adolfa Franca – izvršnog potpredsjednika i glavnog operativnog direktora Udruge za direktnu prodaju SAD-a, riječ je preuzela gospođa Tamuna Gabilaia, izvršna direktorica Svjetskog udruženja udruga direktne prodaje (WFDSA).
„Direktna prodaja nudi poduzetničke mogućnosti svima, neovisno o dobi, obrazovanju ili financijskoj sposobnosti. Radi se o poslovnoj prilici koja je niske troškovne razine i u kojoj je razina rizika niska, a kojom možete pokrenuti vlastiti posao i zaraditi dodatni prihod ili napraviti karijeru s punim radnim vremenom.
Unatoč mnogim izazovima koje je donijela globalna pandemija, vidjeli smo da je naša industrija ne samo otporna, već je doživjela val inspirirajućih novih ideja, inovacija, prilagodljivosti i kreativnosti čak i više nego ikada prije. Globalna izravna prodaja iznosila je 179,3 milijarde USD, a isključujući Kinu, pokazala je porast od 5,8% u odnosu na prethodnu godinu te sve regije diljem svijeta bilježe porast.
Model poduzetništva izravne prodaje prikladan je za svakoga i vrlo je privlačan generaciji Z i milenijalcima s obzirom na njegovu fleksibilnost da budete sami sebi šef, radite od kuće i radite za tvrtku od povjerenja.“- istaknula je.
Prof. Slavica Singer s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta J.J. Strossmayer u Osijeku, objasnila je definiciju poduzetništva i poduzetnika – „Biti poduzetan znači biti proaktivan, inovativan u traženju rješenja i prilika te biti odgovoran za svoj izbor. U svemu navedenome prilika je ključna riječ. Važno je prepoznati priliku.“ – objasnila je te nastavila „Mit je da se poduzetnik postaje rođenjem, a ne učenjem. To apsolutno nije točno. Svatko može biti poduzetnik ako je opremljen znanjem i vještinama da iskoristi priliku. I upravo je stoga velika
prednost direktne prodaje jer predstavlja priliku ali i jer pruža edukaciju, ne samo ljudima koji se uključuju u direktnu prodaju, nego i onima koji kreiraju vladine politike.“ Također je istaknula kako je veliki problem u Europi, pa tako i Hrvatskoj predstavlja strah od neuspjeha u poduzetništvu te to treba rješavati obrazovanjem i obukama. Međutim, pozitivno je to što su mlađe generacije znatno sklonije i imaju pozitivniji stav prema poduzetništvu.
„Stigma poduzetništva u Hrvatskoj potječe još od procesa privatizacije koji se dogodio u doba tranzicije prije 30-ak godina. Međutim, u posljednjih 5 godina vide se znatna poboljšanja, a jedan od ključnih izazova s kojim se Hrvatska trenutno suočava je nedostatak kvalificirane radne snage.“ rekla je Andrea Doko Jelušić – izvršna direktorica AmCham-a, Američke gospodarske komore u Hrvatskoj.
Kako na poduzetništvo gleda Europska unija, objasnila je Laure Alexandre – izvršna direktorica SELDIA – Europske udruge za direktnu prodaju. „
„Iako je uglavnom u nadležnosti država članica, Europska unija je izradila akcijski plan za potporu poduzetništvu do 2025. U Europi je 6,6 milijuna ljudi aktivnih u izravnoj prodaji. Stjecanje i zadržavanje vještina, podrška poduzetnicima kroz mreže kolega i smanjenje administrativnih tereta, pomaže u stvaranju društvenog, ekonomskog i političkog konteksta u kojem poduzetnici mogu napredovati. Posebna podrška i pažnja se pružaju posebno ženama poduzetnicama, koje predstavljaju 79% izravnih prodavača u Europi..“
Webinar je zaključio Goran Nikolić, predsjednik Hrvatske udruge direktne prodaje i ujedno organizator ovog događaja. „ U Hrvatskoj je poduzetništvo itekako prisutno, kroz IT sektor, kroz turizam i kroz razne druge grane, i zaista mislim da imamo na što biti ponosni.“ Što se tiče direktne prodaje istaknuo je: „ Direktna prodaja kao takva je posebna upravo po tome što s jedne strane pruža neovisnost i fleksibilnost, s druge strane podršku koju vam pruža kompanija, i to u smislu niskog startnog kapitala, platforme i infrastrukture poput treniga, edukacije, IT podrške te u konačnici kvaltetnog proizvoda. Uz pomoć navedenih alata možete se upustiti u poduzetništvo vrlo jednostavno i vrlo sigurno, što samim time i demistificira pojam poduzetništva.“
Za kraj, Nikolić je najavio seriju webinara koji HUDP planira održati u narednom periodu, a kroz koje žele, ne samo promovirati poduzetništvo, nego i demistificirati direktnu prodaju te obraditi teme poput etičnosti poslovanja u direktnoj prodaji, žene u poduzetništvu i sl.
O Hrvatskoj udruzi direktne prodaje
Hrvatska udruga direktne prodaje (HUDP) je nacionalno udruženje za trgovinu vodećih tvrtki koje proizvode i distribuiraju proizvode i usluge izravno kupcima.
HUDP je član SELDIA (The European Direct Selling Association) te WFDSA (World Federation of Direct Selling Associations) te djeluje u skladu s njihovim pravilima.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirati:
Darko Podnar, tajnik Hrvatske udruge direktne prodaje