HRVATSKA UDRUGA DIREKTNE PRODAJE

Česta pitanja

Tko se bavi direktnom prodajom? 
Većinom su to žene, iako muškarci ili dvočlani timovi poput parova čine gotovo trećinu. Velika većina su nezavisni poslovni ljudi – radi se o mikro poduzetnicima čiji je cilj prodati proizvod i/ili usluge poduzeća koje su dobrovoljno odlučili predstavljati, a ne o zaposlenicima poduzeća. Otprilike 90 posto osoba koje se bave direktnom prodajom rade taj posao honorarno. 

Koji proizvodi i usluge se prodaju putem direktne prodaje?
Praktički se svaki proizvod široke potrošnje ili usluga mogu kupiti putem direktne prodaje. Ljudi koji kupuju putem direktne prodaje navode kvalitetu proizvoda, jedinstvenost i jamstvo povrata novca kao glavne razloge za kupnju putem direktne prodaje. 

Koja je razlika između direktne prodaje i direktnog marketinga? 
Direktna prodaja se odnosi na prodaju proizvoda ili usluge putem prezentacija za jednu osobu ili metodom prezentacije. Direktni marketing se odnosi na katalošku prodaju. 

Koja je razlika između direktne prodaje i mrežnog marketinga?
Direktna prodaja se odnosi na način distribucije, dok je mrežni marketing više specifično vezan za tip plana isplate koji se nalazi u sklopu direktne prodaje. Poduzeće koje posluje putem direktne prodaje i koje nudi mrežni plan isplate plaća, te time ne plaća svoje predstavnike/distributere samo na temelju prodaje proizvoda koju su oni ostvarili, već i na temelju prodaje proizvoda onih koji se nalaze "ispod njih" (ljudi koje je predstavnik/distributer uveo u posao te potom ljudi koje su oni uveli u posao). 

Koja je razlika između običnog i mrežnog sustava isplate? 
Običan sustav isplate znači da je predstavnik/distributer plaćen isključivo na temelju vlastite prodaje. U mrežnom sustavu isplate predstavnici/distributeri nisu plaćeni samo na temelju vlastite prodaje, već i na temelju prodaje onih koji se nalaze "ispod njih". 



 

 

Povijest direktne prodaje

Direktna prodaja smatra se najstarijim kanalom distribucije roba i usluga u povijesti čovječanstva. Dio je osnovne ljudske potrebe za izmjenjivanjem dobara i komunikacijom. U srednjem vijeku osobe koje su se bavile direktnom prodajom nazivale su se "torbari" te su doprinosile razvoju trgovine, dovodeći novosti iz velikih gradova u mala sela. Ruralna područja i manji gradovi opskrbljivali su se osnovnim dobrima isključivo putem trgovačkih putnika. U prvoj polovici 20. stoljeća putem direktne prodaje prodavali su se inovativni proizvodi poput usisavača ili perilica za rublje. U to vrijeme radilo se o revolucionarnim prozivodima, a da bi se našao put do vlastitog kupca, prezentacija i demonstracija bile su nužne, a mogla ih je izvršiti samo osoba koja se bavila direktnom prodajom. Na početku 21. stoljeća, direktna prodaja je dinamičan, vitalan i brzo rastući sektor, koji nudi mogućnosti zarade milijunima prodavača diljem svijeta. 

 

Koliko ima poduzeća koja se bave direktnom prodajom? 
Nemoguće je procijeniti broj poduzeća koja se bave direktnom prodajom koja djeluju u neko određeno vrijeme. To je posljedica više čimbenika. Kao prvo, većina država ne zahtijeva da se poduzeća koja posluju preko direktne prodaje registriraju kao takva. Dakle, ne postoji detaljan popis. Kao drugo, jednako kao kod ostalih vrsta poslovanja, mnoga poduzeća koja posluju putem direktne prodaje ne napreduju na tržištu direktne prodaje i imaju relativno kratak vijek. Mnoga se poduzeća zapravo pojave i nestanu prije nego ih se može "pobrojati". 

  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • LinkedIn App Icon

 

Hrvatska udruga direktne prodaje
Radnička 80
HR-10000 Zagreb

Croatia

Tel. +385 99 431 7677
E-mail: hudp@hudp.hr